Szöveg Paul Sillers
Ha esetleg van is olyan alsóligás csapat, amelyik összekuporgatja a pénzt egy nyári túrára, az biztos, hogy valamelyik fapados turistaosztályán kucorog ilyenkor. Ám a világ legnagyobb klubjai nem holmi talicskán utaznak. Sőt a British Airways első osztálya sem elegendő a világsztároknak.
Az orosz Szuhoj repülőgépgyártó vállalat megalkotta és piacra dobta a SportJetet, célja az volt, hogy szárnyakat adjon a csapatoknak. A gép tömve van különböző kütyükkel. „Az elit sportokban másodpercek és centiméterek töredékén dőlhetnek el fontos kérdések, így minden számít, ami hatással lehet a sportolók formájára” – mondja Jevgenyij Andrahnyikov, a Szuhoj alelnöke. A repülőt két részre osztották, az egyik segíti a felkészülést a következő mérkőzésre, a másik a regenerálódáshoz nyújt terepet. Minden adva van ahhoz is, hogy az edzői stáb tízezer méteren ismertesse a stratégiát.
Az ülésekbe beépített technika figyeli a játékosok hidratációját, a szívműködést és a stressz mértékét, miközben a szoftver folyamatosan küldi az üzeneteket az okostelefonokra. És ez még nem minden. Fizioterápiás szolgáltatások is igénybe vehetőek, a futballistákat masszőrök vehetik kezelésbe, ha szeretnének egy kicsit ellazulni. De ha egy kis endorfi nbombára lenne szükségük, tekerhetnek is a fedélzeti szobabicikliken. Nem rossz, nem rossz, de egy kérdés adódik azért: kaphatunk egy hideg dobozos üdítőt is a régi, klasszikus zsúrkocsiról?
(Megjelent a FourFourTwo magazin 2016. februári számának Fociakadémia szekciójában.)