Ilyen az új szurkolói mez – azt nyomtatnak rá, akit akarsz!
A Magyar Labdarúgó-szövetség (MLSZ) és az adidas jelenlegi szerződése 2016. december 31-ig tart, de a két fél együttműködése már évtizedek óta tart – olyannyira, hogy az 1964-es, tokiói olimpián is az ő cipőik voltak több válogatott játékosunkon. Csütörtökön hivatalos sajtótájékoztatón jelentették be, hogy már kapható az a magyar válogatott mez, amelyben csapatunk a 2016-os Európa-bajnoki selejtezőket végigharcolja, de a magyar futball története során először, külön szukrolói mezeket is piacra dobnak, melyek a magyar válogatott meccsei előtt, és az MLSZ webshopjában vásárolható meg. Ezen kívül bejelentették azt is, hogy az OTP Bank Liga, az NB II, az NB III és a futsal első két osztályának játékvezetői már a hétvégétől abban a mezben vezetik majd a meccseket, amelyben a világbajnokság bírói is nyáron, Brazíliában. A pályánlévő csapatok mezszíneitől függően sötétkék, világoskék, piros vagy sárga árnyalatú felsőben. Fekete ezúttal nincs. "Ez mintegy kétszáz aktív játékvezetőt jelent Magyarországon, de a távlati cél nyilván az, hogy valamennyi magyar futballbíró – nagyjából 3500 emberről van szó – ilyen mezben léphessen pályára" – mondta el a sajtótájékoztatón Kassai Viktor FIFA-játékvezető, akit 2011-ben a világ legjobb játékvezetőjének választottak. Császári Attila, az adidas képviselője elmondta, hogy az MLSZ – sok más nemzethez hasonlóan – elég konzervatív a válogatott mez kérdésében (piros felső, fehér nadrág, zöld sportszár, illetve fehér idegenbeli mez), mint ahogy a szurkolók is ragaszkodnak ehhez a színösszeállításhoz, ami kevesebb lehetőséget biztosít a tervezésnél, viszint sok szempontból könnyíti is a munkájukat. Az MLSZ részéről Pfeifer Katalin marketing vezető és Sipos Jenő szóvivő elmondták, hogy egyelőre évi 5-10 ezer szurkolói mez eladásával számolnak, de ez persze a nemzeti csapat eredményességétől is függ. Viszont lehetőség nyílik végre arra, hogy a futballstadionban is olyan hangulat és látvány fogadja a belépő játékosokat, mint mondjuk egy válogatott jégkorong-meccsen, ahol több ezer szurkoló bújik a csapat mezébe.