A Facebookon a Fradi a legnépszerűbb magyar futballklub
Nem kívánunk semmilyen szociológia vagy tudományos tézist lefektetni a honi futballszurkolásról, de megnéztük, hogy az NB I-es klubok hivatalos Facebook-oldalait hányan lájkolják.
Ebből kiderül – nincs ebben semmi meglepő -, hogy a közkedvelt közösségi portálon a Ferencvárosnak van a legnagyobb rajongótábora, 40. 352 lájkolóval. Vagyis csaknem annyian kedvelik a Fradit, mint a FourFourTwo magyar kiadását, amelyet eddig 42. 383-an lájkoltak.
A második legnépszerűbb magyar klub a Facebookon a bajnoki listavezető Videoton, talán ez sem meglepő, hiszen a Vidi.hu tavaly elnyerte az első díjat a Magyar Marketing Szövetség marketingkommunikációs szakmai pályázatán az Életmód és sport kategóriában, és tudjuk, hogy Székesfehérváron évek óta nagy hangsúlyt fektetnek a netes közösségépítésre.
A Budapest Honvéd, a Diósgyőr és az Újpest található még az első öt között, a bajnoki címvédő Győri ETO a hatodik. Nagyon szép teljesítmény a Puskás Akadémiától, hogy a több mint 5000 lájkjával a mezőny első felében tanyázik eme népszerűségi mutató alapján.
Íme, a teljes lista:
1. Ferencváros 40.352 lájk
2. Videoton 34.104
3. Bp. Honvéd 33.134
4. Diósgyőr 28.800
5. Újpest 23.192
6. Győri ETO 14.486
7. Pécs 5231
8. Puskás Akadémia 5083
9. MTK 4476
10. Kecskemét 4069
11. Debrecen 3886
12. Kaposvár 3801
13. Mezőkövesd 3333
14. Haladás 2562
15. Pápa 2301
16. Paks 1163
A számokat összeadva kiderül, hogy az összes NB I-es klubnak együttvéve209. 973 lájkolója van, ami alig több, mint a már hét éve elhunyt Puskás Ferenc rajongói oldal kedvelőinek száma (181.261). És akkor még egy összevetés: a politikusok között magasan a legnépszerűbb Orbán Viktor, akinek most 183. 408 rajongója van a Facebookon, tehát fej fej mellett halad Puskással.