Joga bonito! Repülőterek! Ketrecek! Nosztalgikus érzés ragadja el az embert, ha visszanézi ezeket az időtlen reklámokat, melyeknek középpontjában a futball áll.
A televíziós reklámfogyasztás már kicsit (?) megváltozott, akárcsak ha az elmúlt tíz évet vesszük is alapul. Ma jóval több reklámot nézünk az interneten, és a legtöbben alig várják, hogy öt másodperc múlva rábökhessenek a „skip ad” feliratra, és átléphessenek a reklámon. Régen nem volt ilyesmire lehetőség, de az alábbi reklámokat újra és újra megnézve valószínűleg senki nem csinált volna ilyesmit.
RONALDINHO ÚJ FUTBALLCSUKÁI
Akkoriban, mikor ez a reklám készült, Ronaldinho volt a legjobb futballista a világon. A videó persze nem volt valódi, számítógéppel szerkesztették át, de ez valójában kit érdekelt? Az ég egy adta világon senkit. Sőt, a reklám vírusként terjedt a neten, és az első olyan felvétel volt, amely több mint egymillió nézőt generált a YouTube-on. Egyébként meg jók a csukáid, Ron!
VALAMENNYI JOGA BONITO-REKLÁM
A Nike által készített „Joga Bonito”-sorozat (amely portugál nyelve annyit tesz, hogy „gyönyörűen játszani”) rövidfilmekből állt, és a sportágban érezhető cinizmussal kívánta felvenni a harcot úgy, hogy a képességeket és az eleganciát állítja a középpontba. Az ösztönösen laza Eric Cantona volt a narrátor, és a filmek legtöbbször a brazil futballistákat mutatták be a színfalak mögött. „Amikor gyerek voltál, minden könnyen ment. Nem féltél merésznek lenni. Csináltad, mert szeretted.”
ADIDAS +10 – 2006-OS VILÁGBAJNOKSÁG
A 2006-as labdarúgó-világbajnokság nem volt igazán emlékezetes a legtöbb szurkoló számára, de az Adidas reklámja nagyon is az maradt. Minden nagy név benne volt: Zidane, Kahn, Raúl, Lampard, Beckham, Kaká… Defoe! Számítógépes technika segítségével még Beckenbauer és Platini is beszállhatott a játékba. Az ötlet zseniális, két kissrác képzelete irányítja a történéseket. Miért nincsenek ma ilyen jó reklámok?
NIKE „ÍRD TE A JÖVŐDET” – 2010-ES VILÁGBAJNOKSÁG
Ebben is feltűnik néhány focista a világ legjobbjai közül. Hogy melyik a kedvenc részünk? Amikor Wayne Rooney egy disztópikus világban pályagondnok! Egy lepukkant lakókocsiban él, maga főzi a kajáját, nem borotválkozik – mindez csak azért, mert elszúrt egy passzot Theo Walcottnak, amit persze rendbe hoz még a pályán, és jön egy új képzeletbeli világ, amelyben lovaggá ütik. Ronaldinho milliókat inspirál a biciklicseleivel – mondjuk ez azért nem volt annyira disztópikus -, az egyik legkirályabb jelent pedig az, amikor Cristiano Ronaldo kötényt ad Homer Simpsonnak.
NIKE „HAZAI MECCS”
Ezután az országban minden gyerek felrobbantotta a házat begy labdával, minden családtagot felidegesített azzal, hogy cselezgetett a szobákban és a folyosókon, majd egy sikertelen kísérlettel telibe lőtt egy szép vázát. Egyszerűbb, de boldogabb idők voltak!
PEPSI 2007 – MANCHESTER UNITED
Vajon mi és mikor romlott el a Pepsinél? Ez a klasszikus reklám visszarepít minket a Vadnyugatra, ahol a Manchester United játékosai besétálnak egy szalonba, ahol kik ülnek? A Real Madrid „galaktikusai”. Beckham kér egy italt, de Casillas lecsap rá és megissza. A két fél odakint intézi el a nézeteltérést, mint ahogy futballistákhoz illik, egy büntetővel. Még egy rövid jelentre Rivaldo és Robert Carlos is feltűnik.
NIKE „A GYŐZTES MARADHAT”
Az iskolában minden gyereknek volt kedvenc játékosa, sok-sok kis Kaká és Ronaldo rohangált, de biztos volt köztük Shaun Goater és Eric Djemba-Djemba is. Az iskola focipályáján ugyanis nem volt helye diszkriminációnak, mindenkinek örültek, mindenki beállhatott játszani. Ezt a reklámot ez a gondolat inspirálta, amelyben minden játékos azzá a játékossá válik, aki lenni szeretne. Még Hulk is feltűnik egy jelenet erejéig, ami logisztikai szempontból rémálom lehetett.
NIKE „EMELD A KÖVETKEZŐ SZINTRE”
Ez a reklám egy mestermű. Egy fiatal tehetség szemén keresztül látjuk a világot, aki az amatőr futballból küzdi fel magát a legjobbak közé, egy szabadrúgás után Arsene Wenger nézi ki, az Arsenalhoz kerül – és minden olyan lesz, mint az igazi futballban, nem igaz?
A következő néhány percben az érzelmek hullámvasútja következik, a reklám pontosan megmutatja, min kell az embernek keresztül mennie ahhoz, hogy profi futballista legyen. A film a Portugália-Hollandia összecsapással végződik, ahol az egészet keretbe foglalja, hogy egy szabadrúgással végződik a reklám.
NIKE – REPÜLŐTÉR ’98
Szegény Ronaldo, nézzenek csak rá. Annyira unatkozik a reptéren, mint bármelyikünk. A repülőgépe biztos drónok, vagy egy, a prágai járaton randalírozó részeg utas miatt késik. Szóval előveszi a kedvenc focilabdáját, elkezd dekázni, trükközni, és máris kitör a káosz. Mielőtt az ember egyáltalán észrevenné, mi történik, a brazilok már a Boeing 737 körül rohangálnak.
A biztonsági őr persze üldözni kezdi a srácokat, és valószínűleg kis híján szívinfarktust kapott, amikor Rivaldo egy helikopterből kipattanva rúgja tovább a labdát Ronaldónak, aki kapura lövi, azaz két fémoszlop közé próbál betalálni – és az egyiket telibe trafálja. Ez a kudarc talán az 1998-as vb-t vetítette előre? Mindegy is, mert valószínűleg ez minden idők legjobb reklámja.
NIKE – A SKORPIÓ-KETREC
A sztori teljesen reális: Eric Cantona egy ketrecfoci-pályát üzemeltet az óceán közepén, egy kereskedelmi hajó fedélzetén. Hol máshol is lehetne jobb helyen egy ilyen pálya, nem? Talán a híres mondata a kung-fu rúgása után („a sirályok azért követik a hajót, mert azt hiszik, szardíniát dobálnak a tengerbe”) valójában egy rejtett utalás volt, talán meghívás erre a tornára? Nem tudhatjuk biztosan. De azt tudjuk, hogy a reklám után ez a „ketrec” lett minden, 2002-ben egyre több ilyen pálya tűnt fel világszerte.
NIKE – „ÁLMODJ TOVÁBB”, 2019-ES NŐI VILÁGBAJNOKSÁG
A világbajnokságok reklámjaiban néhány dolog elengedhetetlen: a legjobb játékosok, jó színészek, gyönyörű beállítások, lenyűgöző látvány és ütős aláfestő zene. Ha ezek mind megvannak, olyan jó kis mű születhet belőle, mint ez a kisfilm. A Nike reklámja egy fiatal lányról szól, aki csak egy fotó erejéig kíséri be az egyik női futballcsapatot, de nem engedik lemenni a pályáról, és a végén azon kapja magát, hogy az ausztrál Sem Kerrnek segít gólt szerezni egy szabadrúgás után. „Ne változtasd meg az álmaidat. Változtasd meg inkább a világot!” Milyen igaz.
NIKE – PORTUGÁLIA-BRAZÍLIA
A reklám első tíz másodpercében Figo kétszer is bebőrözi a meccsre várakozó Ronaldót, de Roberto Carlost már nem sikerült neki. A brazil védő elveszi tőle a labdát, és megkezdődik a csata. Mielőtt még Phil Scorlari közbeavatkozhatna, a játékosok már el is tűntek az alagútban, és forgószélként söpörnek végig a folyosókon.
A fiatal Cristiano Ronaldo is feltűnik egy pillanatra, de ezúttal nem róla szólnak a dolgok, ő inkább csak nézi Figo és Ronaldiho párharcát, és ahogy a két válogatott az ő vezetésükkel kiözönlik a pályára. Ronaldinho bemutatja a védjeggyé vált cseleit, mígnem a játékvezető meg nem unja a műsort.
NIKE „FUTBALLMECCS A POKOLBAN”, 1996
Hőseink e sivatag közepén, egy kolosszeum homokján állnak, és ahogy lemegy a Nap, a gonosz felébred, amit kipingált arcú, furcsa maszkos és vicsorgó emberek testesítenek meg. Paolo Maldini nem ijed meg tőlük, és Oscar-díjat érő alakítással, egy kissé naiv, „talán barátságosak” megjegyzéssel próbálja nyugtatni csapattársait. De nem, nem azok.
Az agresszív fickók Figót arccal a földre küldik és kis híján arcon tapossák, Patrick Kluivertet mellkason rúgják, Ian Wrightot pedig lefejelik, amikor reklamálni mer a vak bírónak. De Maldini becsúszása változtat a csapat szerencséjén, az olasz védő ívelése után a labda végül Ronaldóhoz kerül, aki látványos cselek után a Királyhoz, azaz Eric Cantonához passzol. A francia támadó védjegyeként felhatja gallérját, majd egy „au revoir” kíséretében kilövi a főgonoszt és megnyeri a meccset. A gonosz eltűnik, a Nap kisüt, Ian Wright pedig azon tűnődik, az egész megtörtént-e, vagy csak képzelte.
Egy hónapon belül egyszerre maximum 2 eszközön használhatja a szolgáltatást. Használja a másik eszköz valamelyikét vagy térjen vissza a jövő hónap első napján.
feldolgozás ...
Sikeresen aktiválta a szolgáltatást!
Önnek lehetősége van akár két eszközön egyidejűleg használni a szolgáltatást. Most ezen az eszközön megkezdheti a használatot.
Kellemes olvasást kívánunk!
Előfizetése még nem aktív
Előfizetési szerződését már rögzítettük a rendszerünkben, de még nem kezdődött meg az előfizetési időszak.
Kérjük térjen vissza : napján, hogy aktiválhassa digitális elérését.
Köszönjük!
Szerződése lejárt!
Kérjük, keresse fel az ügyfélszolgálatot és hosszabítsa meg a szerződését!
feldolgozás ...
Szerződése lezárva!
Keresse fel az ügyfélszolgálatot és újítsa meg a szerződését.
feldolgozás ...
Beazonosítás sikeretelen!
Ellenőrizze a megadott adatokat, mert így nem találtunk felhasználót a nyilvántartásban.